Výcvik, maškrty a BARF

05.10.2011 12:42

Výcvik, maškrty a BARF

Ako už naznačuje samostatná rubrika Maškrty pre psy, svojim psíkom sa snažím v čo najväčšej miere maškrty na výcvik vyrábať doma. Všetky sú rýchle (okrem sušeného mäsa) a pohodlne sa nosia v taštičke. Surové maškrty podávam len doma, von si nosievam vždy varené alebo pečené alebo aj kupované "niečo," od čoho si nezakydám a nezasmradím si ruky. Čiže varené srdiečka alebo iná svalovina, pečienkové mlsky, tvrdý syr, sušené črievko (ok, toto vážne páchne a teda je to u mňa posledná možnosť :P). Lenže ak psy učím nejaký trik, tých maškŕt zjedia aj za plnú misku. Celá denná dávka objemu jedla padne pri výcviku a čo s večerou? Veď malý pes ako pudel zje svoju dennú dávku naozaj rýchlo.

Vysporiadala som sa tým takto: svalovina a vnútornosti sa dajú nakrájať na maličké kúsky a pekne porciu rozdeliť do výcvikovej lekcie. Ak skŕmime iné "maškrty," dám menej mäsových kostí, pri dlhých lekciách buď už večeru vynechávam alebo ju podám a na druhý deň dám jedla menej. Okrem toho raz do týždňa majú psy ľahký deň - buď žiadne jedlo alebo len niečo malé a ľahké. So syrom nakladám veľmi opatrne, spravidla zjedia len pár kociek týždenne, skúšali sme aj párky, ale tu si nemyslím, že párky sú vhodné pre psy ako pravidelná maškrta, takže sa im vyhýbam. Raz som kúpila nejakú akciovú šunku, psy ju dostali ako prilepšenie, zopár plátkov každý. A ja som si prilepšila pri venčení tiež - dvojnásobnou celodennou hnačkou...