Ako začať... a kedy?

01.09.2011 21:14

Kedysi som čítala strašné návody na to, ako so psom začať cvičiť dogdancing, ako zostaviť prvú choregrafiu, celé litánie, ako si vybrať hudbu, vypisovala som si z časopisov dokonca rôzne triky a myslela som si, že čím viac si prečítam, tým budem múdrejšia. Aké sklamanie prišlo, keď som zistila, že  základ dogdancingu je oveľa jednoduchší! Hra, hra a ešte raz hra. Keď sa so psom hráte, tak nepracuje, keď so psom pracujete počas hry, on to vníma ako hru, a čím väčšia hra, tým väčšie zanietenie, chcenie, rýchlosť... a hlavne zábava! A pre oboch. Ľudia sa ma často pýtali, ako začať s dogdancingom, a ja som začínala vymenuvávať jednoduché triky, ktoré by mali psa učiť. Ale pes môže tie triky robiť dokonca bez učenia povelov. Otočky, obehnutia, slalomy, osmičky, dokonca cúvanie sa môže pes naučiť aj bez toho, aby vnímal, že ho niečo učíte. Len počas hry a navigácie hračkou. Pozrite sa na video dolu pod článkom, čo môže dokázať také šteniatko, ktoré sa naučí, že život je hlavne zábava, sranda, a že keď zapojí hlavičku, dostane za odmenu úžasné veci. Ja také video zo šteniatkovského obdobia nemám. Hrali sme sa tak málo, riadili sme sa starou školou a prišli sme o najdôležitejšie obdobie výcviku :(. A keďže na chybách cudzích ľudí sa učí najlepšie, začnite sa hrať so svojim psíkom ešte dnes! Niekoľko minút denne, vyhraďte si 5 minút, počas ktorých sa úplne strašne so psom vyšaliete. A uvidíte tú zmenu už po týždni. Keď sa privolávačka, aport, obiehanie predmetov, stanú hrou a lovom na hračky, cviky už nebudú viac len o kluse. Bude sa bežať. bude sa bežať rýchlo a tým rýchlejšie, čím väčšie nadšenie bude sršať zo strany pánička.

A keďže z vlastnej skúsenosti viem, že nie každý človek sa vie prepnúť do radosti a jašenia sa so psom, odporúčam vám, aby ste sa to naozaj naučili. Je jedno, čo si budú myslieť ostatní ľudia, je jedno, že budete zablatení a doskákaní, je jedno, aké zvuky pri tom vylúdite. Majte radosť 5 minút denne. A uvidíte, ako sa vám zmení svet. Po jednom týždni...